Navigatie

 

 

 13e blog: 7 Tips om het zwangerschapsgewicht te verliezen

Geschreven door: Arnold Martina

 

Het is weer lente en iedereen wil er voor de zomer zo goed mogelijk uitzien. Ook moeders die nog baby vet bij zich dragen. Een restrictief dieet is natuurlijk uit den boze vooral als je nog borstvoeding geeft.

Hier 7 tips om baby vet te verliezen:

 

1.    Geef borstvoeding.

 

Behalve afvallen heeft borstvoeding een heleboel andere voordelen. Over die voordelen zoals het voorkomen van kanker, de gezondheid en ontwikkeling van de baby kom ik in de volgende blog op terug.

Door borstvoeding te geven verbrand je 600 tot 800 calorieën extra per dag. Wees erop voorbereid dat als je stopt met het geven van borstvoeding en overstapt of complementeert met andere voeding voor de baby, je er rekening mee houdt dat je in gewicht kunt toenemen. Sommige gefortuneerde vrouwen verliezen al het extra gewicht in de periode van de borstvoeding. Niet iedereen is zo gelukkig. Pas dan na de borstvoeding je eetpatroon aan en..

 

2.    Sta op en beweeg

Dat geldt overigens voor iedereen.

Rustig aan de eerste 6 weken

De mens is niet gemaakt om te zitten. Alleen al door het staan verbrand je meer energie. De meeste moeders hebben slaapgebrek en hebben weinig tijd om te denken aan het bewegen. Wees je ervan bewust dat je lichaam tot 6 weken na de geboorte nog niet klaar is voor stevige oefeningen. Ga dus geen zware oefeningen doen in het begin. Bouw dat na 6 weken rustig weer op.

 

Beweeg samen met je baby.

Ga dansen op muziek (overigens is muziek ook goed voor de ontwikkeling van de baby), doe gek en lach. Loop de trap op en neer in huis (extra 150 calorieën in 15 minuten). Je hoeft dus het huis niet uit, als je dat niet wilt of kunt. Anders: Ga ook lekker samen wandelen, winkelen, naar een park, speeltuin. 2 tot 3 kilometer wandelen in een half uur, nog eens 150 calorieën.  Voelt het goed en je hebt geen nare bloedingen, wandel elke dag een stukje verder of sneller en/of langer. De frisse lucht zal zowel moeder als kind goed doen. Doe dit tot 6 weken. Daarna kan je extra oefeningen gaan doen van 20 tot 30 minuten per dag, 3 tot 5 keer per week. Ik heb moeders en vaders gezien die achter de kinderwagen aan het joggen waren. No excuses..

 

Een liefdevoller band tussen ouder en kind

Het dansen met je kind tegen je aan, het wandelen met je kind op je arm, op je rug of buik (in een draagzak), waarbij fysiek contact is, versterkt band tussen moeder en kind en heeft positieve gevolgen voor de ontwikkeling en liefde van de baby.

 

Gewichtsverlies

Door borstvoeding en bewegen kan je in 5 a 6 maanden tussen de 20 tot 40 pond aan gewicht verliezen. Indien je geïnteresseerd bent in welke oefeningen je samen met je baby kunt doen, laat het ons weten.

 

3.    Slank door zoveel mogelijk dutjes

Vreemde slaapgewoonten door een pasgeborene kan je bioritme enigszins verstoren. Onderzoeken hebben aangetoond dat slapen heel belangrijk is voor beheersing van het gewicht en weer slank worden. In de slaap gebeurt veel. Met name verwerking van de dag (psychisch), regeneratie van het lichaam (bij baby's de groei en ontwikkeling). Goed slapen houd je meer in balans, voorkomt overeten, bevordert positief gedrag. In combinatie met bewegen bovendien bevordert slaap een heel goed opgewekt humeur en stemming. Slaap zoveel mogelijk als je baby slaapt. Laat het huishouden voor wat het is, laat eventueel zelfs het bewegen even links liggen. Slaap is veel belangrijker voor jouw gezondheid en die van het kind. Wat je ook doet, offer je slaap niet op. Het is ook heel belangrijk voor je metabolisme en energie. Des te beter kan je er voor jouw kind zijn. Dat is heel belangrijk in zijn of haar jonge jaren. Zorg dus goed voor jezelf daardoor kan je beter voor je kind(eren) zorgen.

 

4.    Drinken voor afslanken

Als je borstvoeding geeft is drinken heel belangrijk! Als je geen borstvoeding geeft, ook heel belangrijk. Je lichaam heeft immers vocht nodig om te kunnen bestaan en functioneren. Er zijn mensen die weinig water drinken of dat heel flauw vinden. Dan raden we jou eigengemaakte smoothies aan zowel groene als fruit smoothies. Je slaat dan meerdere vliegen in een klap:

a.     Je krijgt vocht binnen

b.    Je krijgt makkelijker de aangeraden 10 porties fruit en groente per dag binnen (een portie = 80 gram); vroeger was het 5 porties. Nieuw onderzoek wijst uit dat 10 porties beter is voor de gezondheid, vitaliteit en preventie van degeneratieve ziekten (o.a. preventie van kanker, hart- en vaatziekten).

c.     Je krijgt op natuurlijke wijze vitamines, mineralen, nutriënten en vezels binnen, bovendien op een wijze waarop ze beter door het lichaam opgenomen en gemetaboliseerd worden.

 

Behalve het drinken van water en smoothies, kan het drinken van thee je helpen om af te vallen. Groene thee staat erom bekend de verbranding op gang te brengen en te houden. Drink 3 tot 5 koppen groene thee per dag. Hoe meer water en thee je drinkt, hoe minder behoefte je hebt aan ongezonde snacks.

 

Heb je interesse in smoothie recepten, dan kunnen we wat voor je samenstellen. Laat ons het weten.

 

*Voor mannen die nog meer kinderen willen: door geregeld smoothies te drinken wordt het "zaad" krachtiger, niet meer, maar wel beter.

 

Een extra aantekening voor yoghurt

Behalve dat je het in je smoothies kunt gebruiken, kan je het gebruiken om heerlijke desserts (ook bevroren) en snacks mee te maken of bij je ontbijt met bijvoorbeeld havermout (een van de aangetoonde middelen voor gewichtsverlies). Bovendien is yoghurt een van de probiotica die een goede invloed hebben op je darmflora (de zetel is van je immuunsysteem). Het andere voordeel is dat het je helpt afvallen. Calcium uit yoghurt helpt het hormoon blokkeren die vet in het lichaam opslaat.

 

5.    Blijf weg van suikers

Er is geen goede suiker ook niet uit honing. Het is een fabel dat natuurlijke suiker gezond is. Suiker zoals die wordt geserveerd is een anti-slank-middel. Als je echt niet zonder kan: gebruik stevia, maar je moet van de smaak houden. Je kunt ook xylitol (goed voor mondhygiëne) dadelstroop, dadels, rozijnen, pruimen, enz. gebruiken. Je krijgt door allerlei voeding al genoeg suikers binnen. Alle extra suiker helpt niet bij het afvallen of slank blijven. Koolhydraten (aardappelen, rijst, pasta) worden door het lichaam omgezet in suikers. Dat hebben we nodig voor onze verbranding. Dus laat je niet verleiden om alle koolhydraten te laten staan. Wel minder (witte) rijst, brood, pasta, aardappelen en meer groenten op je bord. Blijf weg van frisdranken en fruitsappen. Het eerste is duidelijk, maar frisdranken met zoetstoffen, blijkt ook gewichtsverMEERdering tot gevolg te hebben. Fruitsappen zijn een bom suiker omdat er geen vezels in zitten. Je kunt fruitsap wel gebruiken als basis voor je smoothies. Door de rijkdom aan vezels worden de suikers langzaam in het bloed opgenomen, waardoor je pancreas (insuline) er beter mee om kan gaan, geen pieken ontstaan in het bloed. Dan is het ok.

 

6.    Slaap hypnose voor verlies van baby vet

Tijdens je slaap ben je gevoeliger voor hypnotische beïnvloeding. Je kritische mind slaapt ook, waardoor hypnotische suggesties beter tot je zullen doordringen. Er zijn professionele mensen die dat voor jou een audio opname kunnen samenstellen. Je geeft aan wat je wilt, wat je barrières en blokkades zijn om een bepaald doel te bereiken. Zo ook in het gezond afvallen en op een voor jou gezond gewicht komen. Een gezond gewicht is voor iedereen anders. Dus het zomaar volgen van het schoonheidsideaal zou weleens verkeerd kunnen uitpakken voor je gezondheid en vitaliteit.

 

Indien het je aanspreekt kunnen we jou bepaalde suggesties doen of zelfs heel specifiek voor jou opnames laten maken om jou te helpen naar een gezond gewicht. Maximaal 3 mensen, wees er dus snel bij. Wie eerst komt....

 

7.    Geef nooit op

Bij sommige mensen kan het lang duren. Het hormonaal systeem heeft soms echt heel veel tijd nodig om weer in het normale doen te komen. Zoals ik boven al aangaf bij de een gaat het makkelijker dan bij de ander. Een enkele keer duurt het 2 jaar of iets langer voordat je op je je baby vet kwijt bent. Laat de gedachte: "Het lukt me toch niet" los. Doorzetting werkt. Je lichaam en geest gaan merken dat het nieuwe patroon van gezond leven het beste patroon is voor je gezondheid. Krijgen de negatieve gedachten, zoals: het lukt me niet, ik ben het niet waard, kinderen krijgen dan ben je gewoon dik, ik krijg het niet af, laat je dan coachen of zoals ik bij tip 6 aangaf, jezelf tijdens je slaap hypnotiseren opdat je negatieve gedachten volledig verdwijnen en je beter kunt functioneren en happy bent met jezelf. Slank worden tijdens je slaap behoort tot een van de mogelijkheden, zowel door zelfsuggestie als door een goede slaap metabolisme.

 

Op naar een gezonde slanke zomer!

 

Heb je commentaar, opmerkingen, vragen? We horen het graag! Vul ons contactformulier in of mail naar info@r-rebels.nl. 

 

Wil je baby kleding om met je baby samen te gaan wandelen, dansen, spelen, koningsdag vieren: bekijk snel onze collectie.

  

 

Veel liefs,

 

Team R Rebels

© 2016 - 2018 R Rebels Kids Clothing | sitemap | rss
Deze website maakt gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.